Неділя, 24.03.2019, 12:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Савинецька ЗОШ I-III ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Портфоліо

ПОРТФОЛІО

учителя фізики,

трудового навчання та креслення

Савинецької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Карпової

Леоніди Францівни

 

 


Загальні відомості про вчителя

1.     П.І.Б. Карпова Леоніда Францівна

2.     Рік народження – 01.04.1964

3.     Освіта – вища освіта, Тернопільський Державний Педагогічний інститут

4.     Спеціальність – учитель загально технічних дисциплін,

трудового навчання та креслення 

5.     Посада  - учитель трудового навчання, креслення та фізики

6.     Педагогічний стаж –  24 років

7.     Кваліфікаційна категорія – І категорія

8.     Курсова перепідготовка – 2010 р., ХОІППО

9.     Атестація – 2008 р., підтверджена перша категорія

 

Службові відомості

10.                  Посада: Вчитель фізики, трудового навчання і креслення, стаж роботи 27 років, у тому числі педагогічний 24 роки.

11.                  Проблема з предмету (фізика), над якою працює:  Формування  вмінь та навичок розв’язування задач на уроках фізики

12.                  Проблема з предмету (трудове навчання), над якою працює: Розвиток творчих здібностей учнів.

13.                  Проблема школи: «Формування гамонійно-розвиненої особистості школяра на основі розвитку його творчих здібностей, морального самовдосконалення в умовах гуманізму і демократизації навчально-виховного процесу».

14.                  Які предмети викладає:  фізику, трудове навчання, креслення

15.                  Самоосвіта (Зміст роботи, виконання)

Проходження навчання за програмою Intel, «Цифрові технології».

16.                  Інформація про проведення відкритих уроків (Рік, дата проведення, клас, тема уроку).

1)    01.10.2012, 7 клас, трудове навчання, тема: «Художнє випалювання»

2)    «Оздоблення виробів художнім випалюванням».

3)    01.12.2012, 9 клас, фізика, тема: «Розв’язування задач з теми: «Електричний струм»».

4)    22.03.2013, 7 клас, фізика, тема: «Лінзи. Оптична сила лінзи. Побудова зображень, що дає тонка лінза»

17.                  Інформація про участь в шкільних заходах  (засіданнях МО, педрадах, конференціях, конкурсах, виставках, предметних тижнях и т.д.)

 Інформація про участь в позашкільних заходах з предмету (Рік, дата, тип заходу, місце проведення, кількість учасників, класи, результативність – зайняті призові місця)

Переможці районної олімпіади:

1)    2009 р. – Карпов Я.В – ІІІ місце, фізика.

2)    2010р. – Карпов Я.В – IV місце, фізика.


 

Опис досвіду роботи

Проблемне питання, над яким працюю:

«Розвиток творчих здібностей на уроках трудового навчання»

«Якщо бажаєш щастя людині – готуй її не для щастя, а для праці»

К.Д. Ушинський

Проблема виховання в сучасній школі цікавить мене як і усіх педагогічних працівників, що покликані працювати над становленням людської особистості, доля якої вплетена в суспільну епоху.

Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному та політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання, мета якого – формувати людину, забезпечувати прогрес людського суспільства. Змінилася система поглядів на виховання як на педагогічний процес.

У переломні моменти історії суспільства поряд з іншими проблемами на передній план висувається і проблема цінності людської особистості. Вічні питання «що є людина», « як народжується особистість», «чому вчити і як виховувати» знаходяться в центрі суспільної свідомості. Вважаю що в  умовах незалежної України особливої актуальності набувають проблеми формування творчої особистості, виховання молодої людини як громадянина на основі оволодіння гуманістичними цінностями, нормами демократичної культури. Як зазначала відомий український педагог Софія Русова, «нова школа кладе собі за головну мету збудити, дати виявитися самостійним творчим системам дитини… Задля того, щоб зуміти викликати в учня духовну діяльність, треба зрозуміти душевний склад дитини… Виховання мусить мати за мету виробити людину з широким розумінням своїх громадянських обов’язків, з незалежним високо розвинутим розумом, братерським почуттям до своїх людей, здатну до роботи, таку людину, яка ніде, ні за яких обставин не загине морально і фізично й проведе в житті свою незалежну думку».

Становлення людини – моя ціль педагогічної та виховної роботи в школі. Я маю на увазі цілком визначений вид праці : самосвідомість, само актуалізацію, самореалізацію. У сучасній школі відроджується поняття «душі» як атрибута духовності, цілісності суб’єкта. Праця душі має свій зміст і виступає як процес осмислення, переживання себе, своєї сім’ї, держави, наці, людства; це зародження і прояв совісті, особистої відповідальності за долю близьких і далеких людей, батьківщини, всієї планети.

Моє завдання полягає в тому, щоб спрямувати особистість на збагачення соціальним цінним досвідом на вдосконалення кращих людських цінностей, потреб, відносин.

І. Перший етап – тема і напрямок проекту.

Я допомагаю у виборі теми і напрямку роботи над проектом. Проте роблю це так , щоб йшло це від самих дітей: проводжу конкурс між первинними колективами на кращі варіанти, пропозиції, проекти. Сама беру участь у конкурсі нарівні з дітьми і пропоную свої варіанти.

ІІ. Другий етап – опрацювання обраних пропозицій.

Спираючись на пропозиції учнів опрацьовуємо обраний варіант. Моя роль полягає в тому, щоб допомогти учням врахувати місцеві можливості школи, матеріально-технічну базу, розподілити доручення. Я спрямовую творчу справу на розвиток в учнів творчого пошуку. Готуючись до справи , я намічаю систему своїх власних дій, піклуючись перш за все про те, щоб забезпечити активну участь кожного вихованця в колективній справі.

ІІІ. Третій етап – підготовка проекту.

Тут я разом з керівним органом уточнюю, коректую план її підготовки і правила проведення, потім безпосередньо організовую виконання цього плану. Я спрямовую увагу на заохочення ініціативи кожного учасника. Учні  повинні брати активну участь у роботі над планом.

ІV. Четвертий етап – виконання проекту.

Я слідкую за тим, як саме учні виконують проект. Допомагаю учням у вирішенні тих чи інших питань, які виникли у дітей під час роботи. Якщо бачу, що справа йде в них не в потрібному напрямку, то координую її. Також корисним виявляються і відхилення від задуму, що виникають під час проведення проекту. Через різні непередбачені обставини й помилки учасників. Усе це є також необхідною школою життя.

V. П’ятий етап – захист проекту.

Колективно проводиться аналіз виконаних проектів, самооцінка. На захист проектів запрошується дирекція школи.

Кращі роботи учнів виставляються на стендах нашої школи, а також в шкільній майстерні. Організовано виставку вишитих робіт, роботи з текстильних не тканих матеріалів ручним способом, роботи з деревини, дроту і металу.


Проблемне питання над яким працюю на уроках фізики - «Формування  вмінь та навичок розв’язування задач на уроках фізики».

Уроки фізики проводяться в фізичному кабінеті. Метою роботи фізичного кабінету є створення оптимальних умов цілісного засвоєння навчального матеріалу. Для цього в кабінеті є необхідна матеріально-технічна база, що дозволяє вивчення теоретичного матеріалу, проведення практичного експерименту, лабораторних і практичних робіт по розв’язуванню експериментальних задач.

Розв’язування задач – це один із основних методів вивчення фізики. За допомогою розв’язування задач учням даються знання про об’єкти та явища, створюються та розв’язуються проблемні ситуації, формуються практичні вміння,  цілеспрямованість, наполегливість, уважність.

У збірниках задач з фізики умови задачі  подаються у вигляді тексту. Учні часто механічно підставляють формули і обчислюють їх. Тому часто учневі пропонується фотографія явища – наочність до задачі. Перевагою такого типу задач є те, що її можна розв’язати фронтально.

Задачі з фізики можна ефективно використовувати на різних етапах вивчення матеріалу, а саме:

1.       Для постановки проблем

2.       Під час вивчення нового матеріалу

3.       Для формування практичних вмінь і навичок.

4.       Для перевірки засвоєння матеріалу

5.       Під час повторення і закріплення

         6.   Для розвитку творчих здібностей.


Під час вивчення окремого питання спочатку розв’язують якісні задачі, потім – розрахункові, експериментальні, графічні, поступово збільшуючи кількість зв’язків між величинами і поняттями. На заключному етапі розв’язують комбіновані задачі, що охоплюють широке коло питань, що вимагають знання матеріалу, вивчено раніше матеріалу.

Методика навчання розв’язуванню задач передбачає певну загальну послідовність етапів і алгоритм розв’язування  задач із конкретної теми:

1.     Читання умови задачі

2.     Пояснення фізичної суті задачі

3.     Короткий запис з переходом в єдину систему СІ.

4.     Виконання рисунка

5.     Складання плану розв’язання

6.     Складання системи рівнянь

7.     Розв’язування задачі і аналіз отриманої формули

8.     Знаходження числового значення шуканої величини

9.     Аналіз відповіді

Часто на уроках розв’язування задач, особливо якщо задача складна, спостерігається така картина:

Біля дошки працює один учень, ще кілька сильних працюють на місцях, а інші автоматично списують з дошки. Тому слабшим учням пропонуються простіші задачі, а сильнішим складніші  зі збірника, чи підручника. Це дає змогу оцінити майже всіх учнів і змусити працювати теж всіх. Задачі складені так, що учень буде йти від найпростішого до найскладнішого і тим самим відкривати для себе нове і незвідане.

Для розв’язування задач беруться підручні матеріали, які є в фізичному кабінеті, вдома (бруски, лампочки, конденсатори, медичні шприци), що становлять практичний інтерес учнів.

Вже багато років приймаємо участь у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з фізики. Результатом роботи є здобутки учня 8 класу Карпова Ярослава – учасника ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики, котрий посів ІІІ місце на районній олімпіаді, а в 2010 р. посів IV місце на районній олімпіаді.





Пошук
Календар
«  Березень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz