Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 Форма входу
|
ПОЗАКЛАСНА РОБОТА З МАТЕМАТИКИ
Позакласна робота з математики з учнями 5-9 класів
Зміст
Щасливий випадок. Конкурс знавців математики для 9 класу. 4 Зоряний час для учнів 9 класу. 9 Брейн-ринг для учнів 8 класу. 16 Математична подорож. 7 клас. 21 Посвячення в знавці. Математичний вечір для учнів 6-7-х класів. 29 Щасливий випадок. Конкурс знавців математики для учнів 6 класу. 34 Математичний ранок для учнів 6 класу. 39 Математична скарбничка. Задачі для позакласної роботи в 5 – 6-х класах. 42 Список використаних джерел. 49
ВступПерехід людства до науково-інформаційних технологій, формування суспільства високого інтелекту ставлять перед освітою завдання готувати людину, спроможну оволодівати новою інформацією, сприймати зміни і творити їх, здатну нестандартно мислити. Вихованню творчої людини з оригінальним мисленням і прагненням до інтелектуальної новизни має сприяти вивчення різних наук, зокрема математики, яка за висловом М.В. Ломоносова, "розум у порядок приводить". Для сучасної школи важливою є проблема розвитку творчих здібностей та пізнавальних інтересів учнів. Її розв'язання значною мірою залежить від особистості вчителя, його бажання не тільки передати учням необхідні знання, а й продемонструвати глибину й красу древньої та загадкової науки математики. Позакласна робота з математики є невід’ємною частиною цілісного навчально-виховного процесу. У ній, як і в класній роботі, реалізовуються виховні, розвивальні можливості навчального предмета. Особливо велика цінність цієї роботи у вихованні моральних якостей дитини: волі, наполегливості в подоланні труднощів, доведенні до кінця розпочатої роботи, критичного ставлення до себе. Участь у позакласній роботі дає можливість оцінити красу думки чи способу розв’язку, а отже розвиває естетичні почуття. Її організація повинна базуватися на гуманістичних засадах. Адже освіта звернена до людської істоти не як до економічного фактора, але як до мети розвитку. Домогтися розквіту талантів і здібностей, які має в собі кожна людина. Крім того, саме позакласна робота дає можливість продемонструвати як отримані на уроках математики знання, уміння і навички можуть застосовуватись у повсякденному житті. Даний вид роботи дуже важливий для пробудження в учнів інтересу до математики. Тому математичні вікторини, змагання, ігри, вечори сприяють підвищенню математичної культури, розширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, розвивають мислення, математичні здібності, допомагають ввійти у світ наукових і технічних ідей.
Щасливий випадок. Конкурс знавців математики для 9 класуМета: поглибити знання учнів, набуті на уроках математики; розвивати кмітливість, спостереження, логічне мислення, творчу думку, навики швидких обчислень; виховати любов до математики, наполегливість, працелюбність, вміння боротися за перемогу. Форма проведення: гра. Тривалість: 1 година. Обладнання: магнітофон, вислови математиків про математику, дошка. ЗМІСТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ На стінах кабінету вивішено вислови математиків про математику. Класна дошка служить таблом. У центрі, за столиком біля магнітофона – місце ведучого. По обидва боки від нього по 8 місць для гравців обох команд. У заході приймають участь учні 9 класу, гості, а також обирається склад журі. Ведучі. Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо гру „Щасливий випадок”. Нам потрібно сформувати дві команди по 8 осіб (на сцену виходять 16 учнів). За допомогою бочок від „лото” визначимо, за яку команду вони гратимуть. Учасники по черзі виймають бочечку з мішечком. Якщо на ній непарний номер, то гравець йде в команду А, а другий представник в команду В. Команди сформовано. Тепер кожна з них обирає свого капітана і придумує назву команди. Гра складається з 5 геймів. Слово „гейм” у перекладі з англійської означає „гра”. Так називають у деяких спортивних іграх окремі частини гри. І гейм. Розминка „Хто більше?” Хто відповість на більшу кількість запитань за 2 хвилини – 1 бал за правильну відповідь на запитання. У ведучого є два конверти із запитаннями (червоні і сині). Капітани команд вирішують, кому дістануться запитання з синього конверта, а кому з червоного. Запитання із синього конверта:
Запитання з червоного конверта:
Журі підводить підсумки. ІІ гейм. Завдання з діжки. Капітани команд. Виймають з діжки по черзі номер лото (запитання). З початку відповідає команда, яка програє, якщо команда не знає відповіді, то запитують глядачів. На обдумування дається 15 секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Завдання:
(схрестивши руки так, щоб одна долоня була під рукою, а друга зверху, взяти один кінець мотузки в одну руку, другий в другу, а потім не випускаючи мотузки з рук, роз’єднати руки. На мотузці зав’яжеться вузол)
(Аксіома, в перекладі з грецького – гідна поваги)
(жодної)
(Виділення множини простих чисел)
(куб)
(кут)
І в рівнянні також є. І стержневий, і мичкуватий, І кубічний і квадратний. Що це таке? (корінь)
Журі підводить підсумки. ІІІ гейм. Ти мені – я тобі. Відповіді знавців на запитання команди-суперниці. На обдумування 15 секунд. Команди ставлять одна одній по два запитання і правильна відповідь на кожне запитання оцінюється 1 балом. „Темна конячка”. Учням показують портрет математика Декарта – основоположника прямокутної системи координат. Гравці повинні назвати хто це. Журі підводить підсумки. IV гейм. Далі. Ведучий читає запитання. За одну хвилину команди повинні відповісти на більшу кількість запитань. Якщо не знають відповіді, то говорять „далі”. Підібрано по 10 запитань у червоному і синьому конвертах. З якого конверта будуть запитання команди вирішують жеребкуванням. Зразки окремих запитань.
Журі підводить підсумки. V гейм – для капітанів. Із запропонованого слова, наприклад „математика”, утворити за 2 хв. якомога більше слів і потім по черзі відповідати. Хто буде відповідати першим, визначають жеребкуванням. За кожне утворене слово – 1 бал. (Звучить мелодія вальсу) Ведучий. Закінчилась подорож, Закінчилась гра. Щасливо фінішувати Вже стала пора. (Разом з членами журі, ведучий підбиває підсумки гри. Оголошується рахунок. Проводиться нагородження переможців). Наша гра „Щасливий випадок” підійшла до кінця. „Числа керують світом” – говорили піфагорійці. Це, звичайно, містика. Але числа дають змогу людям керувати світом і в цьому переконує нас весь хід розвитку науки та техніки наших днів. Отже, хочеться побажати вам – любіть математику, дружіть з нею. До нових зустрічей! До побачення!
Зоряний час для учнів 9 класуМета: Викликати інтерес учнів до розв’язування цікавих задач з математики, розбудити в них прагнення до пізнання нового, невідомого. Визначити рівень знань учнів, їх кмітливість. Ведучий: – Дорогі друзі, болільники, учасники зустрічі. Ми раді вітати вас на нашій великій математичній грі “Зоряний час”. Девіз нашої зустрічі – Математика без кордонів. Сьогодні з нами ті, хто хоче вчитися з захопленням, всі, хто любить таємниці, загадки, пригоди, всі, хто допитливий, працьовитий, упертий!. Дозвольте познайомити вас з учасниками гри – це представники 9-го класу: (перерахунок учасників гри). Дорогі учасники гри, захватіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, говорять, міста бере, і тоді перемога завжди буде за вами. Успіхів всім вам! Починаємо гру. Тур І. “Великі вчені-математики”. Ведучий: – Перед вами п’ять портретів великих математиків (Архімед, К. Гаусс, Н. Лобачевський, Евклід, Ф.Вієт). Кожен портрет має свій номер, який учасники гри будуть показувати. Запитання 1: – Шановні учасники гри! Багато знаменитих математиків світу на протязі ХХ віків старалися вирішити велику проблему: “Скільки прямих паралельних даній можна провести через задану точку?” Хто вирішив цю проблему? Відповідь: Н.І.Лобачевський, російський математик, ректор Казанського університету, засновник неевклідової геометрії, в 1826 р. Запитання 2: Он был задумчив и спокоен, Загадкой круга увлечён, Над ним невежественный воин Взмахнул разбойничьим мечем. Прошли столетий вереницы, Научный подвиг не забыт. Никто не знает, кто убийца, Но знают все, кто был убит.
Відповідь: Грецький вчений, математик Архімед, засновник гідростатики, засновник потужних катапульт, гігантських кранів, захисник Сіракуз. І сьогодні відомі вислови: спіраль Архімеда, закон Архімеда, аксіома Архімеда і т.д. Це він визначив наближене значення числа “”. Залишив свій слід Архімед і в фізиці. А хто не пам’ятає його відомий вигук “Еврика” – відкриття. Запитання 3: В цього великого математика ХІХ ст. рано проявилися математичні здібності. Говорять, що в трьохрічному віці він помітив помилку в розрахунках батька. В сім років він пішов в школу. В той час в одній кімнаті займалися учні різних класів. Щоб зайняти першокласників, вчитель запропонував їм додати всі числа від 1 до 100 включно. Не встигнувши відійти від них, він помітив, як маленький хлопчик положив свою креслярську дошку де було записане число 5050 і ніяких обчислень. З жалем подивився учитель на учня: було ясно, що за такий строк він не зміг би зробити 99 додавань. Інші учні терпеливо додавали числа, збивалися, стирали написане, і знову додавали. Назвіть ім’я майбутнього великого математика. Відповідь: німецький математик ХІХ ст. Карл Гаусс – “король математики”. Запитання 4: – Одного разу французам вдалося перехопити накази іспанського уряду командуванню своїх військ, написані дуже складним тайнописом. Визнаний математик зумів знайти ключ до цього шифру. З тих пір французи знали плани іспанців, з успіхом випереджали їх наступи. Інквізиція ж звинуватила математика в тому, що він звернувся за допомогою до диявола, і приговорила його до страти на вогнищі. Але він не був виданий інквізиції. В своєму місті він був найкращим адвокатом, а пізніше став радником короля. Але головною справою його життя була математика. Він міг декілька ночей підряд не спати, рішаючи наступну математичну задачу.
Відповідь: Французький математик ХІІ ст. Франсуа Вієт. Основоположник буквеної символіки. Його називали “батьком буквеної сучасної алгебри”. Ведучий: – Отже, відповівши на чотири запитання переходить в наступний тур (ведучий задає декілька запитань, щоб в другий тур перейшло шість учасників). Запитання 5: – Хто вперше систематизував геометричні відомості? Відповідь: ІІІ ст. д. н. е. Евклід – древньогрецький вчений. Він в своїх 13 книгах під назвою “Начала” систематизував в той час геометричні знання. Деякі з них використовуються і зараз. Запитання 6: – Хто придумав метод, за допомогою якого можна знаходити прості числа в їх природному порядку? Відповідь: ІІІ ст. д. н. е. Ератосфен з Кірени, великий давньогрецький математик. А метод називався “решето Ератосфена”. Запитання 7: – Хто відкрив формулу Герона для обчислення площі трикутника? Відповідь: – Архімед Запитання 8: – Кому належать слова: “Математика – цариця наук, арифметика – цариця математики”? Відповідь: – К. Гаусс. Запитання 9: – Вслід за ким ми гордо говоримо: “Дайте мені точку опори і я переверну Землю!”? Відповідь: – Архімед. (Підводяться підсумки першого туру) Ведучий: – Отже, змагання стають все більш цікавими! Ура! Ми пройшли перший бар’єр і підійшли о другого туру. Тур ІІ. “Математичний єралаш”Ведучий: – Дається хвилина, за яку потрібно скласти як можна більше математичних термінів, слів зв’язаних з математикою, в однині і в називному відмінку, тобто іменники на задану букву. Букви можуть повторюватися. Болільники приймають участь в міні-конкурсі на саме довге слово. Отже, буква “П”. Час пішов! Ручки заскрипіли!
Нагорода болільників. Ведучий: – Лічимо слова наших учасників. На жаль з гри вибуває ще два учасники, в яких найменше слів. Тур ІІІ. “В лабіринтах думки”Ведучий: – Перед вами портрети чотирьох математиків світу. Всіх їх об’єднує дуже ранній прояв математичних здібностей. ХІХ ст., Б.Паскаль настільки рано почав цікавитися математикою, що батько заборонив йому нею займатися. Паскаль самостійно займався і знайшов доказ першим теоріям Евкліда, в 15 років свій прославлений трактат про корисні січні, в 16 років доводив твердження, які до цієї пори вивчаються у вищих навчальних закладах, як теореми Паскаля, він сконструював першу обчислювальну машину. ХVIIІ ст., Алекс Клеро, написав свою першу наукову роботу на 13-му році життя, а в 18 років вже був затверджений науковим співробітником Парижської Академії наук. ХІХ ст., надзвичайний дар проявив в дитинстві один з видатних математиків – Гамільтон. В 10 років він вивчив геометрію, прочитавши математичні видання дуже важкої книги Евкліда “Начала”. Коли в його місто приїхав неперевершений рахувальник Кільбурн і виступив на естраді, то юний хлопець вступив з ним в змагання і в нічому йому не поступився. А в 13 років Гамільтон поступив в університет. В 22 роки був назначений професором цього університету. В 12 років він знав 12 мов, добре знав географію. Еваріст Галуа прожив всього 21 рік і загинув на дуелі. Математик, революціонер. В ніч перед дуеллю він написав про свої ідеї. Довгий час вчені не приймали їх: настільки Галуа випередив час. Але коли розібралися в його неопублікованих роботах, то ім’я Галуа стало одним із шановних в математиці. І до цього часу в науці говорять про “поля Галуа”, “групах Галуа”. Ще засновник нової гілки алгебри – теорії груп. Запитання: – Я рахую, що цих вчених об’єднувало ще й те, що всі вони математики Франції. Це так? Відповідь: – Гамільтон – англійський математик ХІХ ст. Ведучий: – Ми починаємо IV тур: “Логіка в математиці”. Тропинка истины сложна, И потому в мышленье чистом Отвага дерзкая нужна Не менее, чем альпинистам. Ведучий: – З цього туру переможцем вийде тільки 2 учасники. Завдання 1: – Звичайно учні дивляться, наприклад, на креслення з вертикальними кутами і говорять що вони рівні, що в рівнобедрених трикутниках кути при основі рівні і т. д. Навіщо тут роздуми або доведення теорем? Але це далеко не так. Перед вами креслення з 5-ма малюнками. Я рахую, що на кресленні немає “лишньої фігури”. Чи так це? Відповідь: – Зайва фігура номер чотири. Завдання 2: – Я вважаю, що на всіх трьох кресленнях зображені відрізки і рівної довжини. Чи так це,? Відповідь: – Так, всі відрізки рівні. (Учасники гри показують карточку “0”).
Відповідь: – Не мають змісту вирази 2 і 4. Фінал. (Ведучий оголошує учасників фінальної гри і задає їм перше питання). Ведучий: – Назвіть ім’я жінки-математика, яку називали “красунею-філософом”. Відповідь: – Гіпатія Олександрійська. Ведучий: – Ще одно завдання фіналістам: Перед вами слово “Арифметика”. За 1 хв. складіть з нього як найбільше слів. Час пішов!. Ведучий: – І так, час вичерпано. Кладемо ручки в сторони і рахуємо у кого більше слів. (Визначається переможець гри “Зоряний час ” він отримує приз: “зоряну хвилину на виступ”. (В завершенні гри всі учасники співають пісню) Если тебе одиноко взгрустнется, Если в твой дом поступила беда, Если судьба от тебя отвернется, Песенку эту ты вспомни тогда. Припев: Эх рула-ты-рула Ты рула-ла-ла. В жизни всегда уделяется место, Рядом с добром уживается зло. Кто в “Звездном часе” хоть раз выступает, Может считать, что ему повезло. Припев: Эх рула-ты-рула Ты рула-ла-ла. Песенка эта твой друг и помощник Вместе с друзьями ее напевай! Если от знаний тебя распирает, Ты свои знанья другим передай. Припев: Эх рула-ты-рула Ты рула-ла-ла. Ведучий: Добрий день. Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій зустрічі. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних восьмикласників. Веселих і винахідливих математиків. Багато залежить і від вас шановні болільники. Від того. Наскільки активними ви будете і наскільки успішно виступите на змаганнях болільників в своє задоволення або незадоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками й плакатами. Але в нашому змаганні не можна вигукувати з місця, свистіти. Категорично забороняється свистіти, підказувати. Журі може нагородити болільників за хорошу підтримку своєї команди, але й має право зняти очко з команди, якщо її члени або болільники порушуватимуть порядок змагань. Запрошуємо самих вмілих. Самих винахідливих, самих уважних і життєрадісних запрошуємо зайняти свої місця за ігровими столами. В турнірі беруть участь дві команди. Вітаємо їх. А зараз для наших знатоків та їх болільників оголошуємо правила гри. Правила гри.
Забороняється: бути пасивним, затримуватись з відповіддю;
Отож розпочинаємо!
Ведучий: “Указ його Величності Короля Всіх Математичних Наук Інтеграла Першого Визначеного Його Величність Король Інтеграл Перший оголошує конкурс на звання найкмітливішого мешканця королівств. Це звання буде присуджено тому, хто найшвидше, найкраще, найправильніше відповість на всі запитання його конкурсів”. Указ підписали: Його Величність Король Усіх Математичних Наук Інтеграл Перший Визначений і Головний міністр Радикал Третій Кубічний.
Сегодняшний турнир Мы выиграть хотим И просто вам победу не дадим Придется попотеть и постараться За каждое очко мы будем драться.
(Музична пауза)
Від кожної команди виходять капітани. Беруть в обидві руки кусочки крейди. Завдання: лівою рукою накреслити 3 трикутники, а правою 3 кола. Малюнки робити одночасно.
Очки по цьому конкурсі йдуть команді болільників. Летела стая гусей, а навстречу им летит один гусь и говорит: “Здраствуйте, сто гусей!”. “Нас не сто гусей, – отвечает ему вожак стаи, – если бы нас было столько, сколько теперь, да еще столько, да полстолько, да четверть столько, да еще ты гусь с нами, так тогда нас было бы сто гусей”. Сколько было в стае гусей? (36). Музична пауза. А зараз послухайте одну притчу: “Магараджа выбирал себе министра. Он объявил, что возьмет того, кто пройдет по стене вокруг города с кувшином, доверху наполненным молоком и не прольет ни капли. Многие ходили, по пути их отвлекали, они проливали молоко. Но вот пошел один, вокруг него кричали, стреляли, пугали и отвлекали. Он не пролил молоко. “Ты слышал крики, выстрелы?” – спросил его потом Магараджа. – Ты видел, кто тебя пугал? Нет, повелитель, я смотрел на молоко”. Не слышать и не видеть ничего постороннего, – вот до какой степени может быть сосредоточено внимание. Тепер перевіримо уважність наших команд.
Виходять два учні, а перед ними на столі чи на стулі стоїть приз. Він дістанеться тому, хто буде самим уважним. Расскажу я вам рассказ В полтора десятка фраз Лишь скажу я слово “три” Приз немедленно бери. Я продолжаю свой рассказ Однажды щуку мы поймали Распотрошили … А внутри Рыбешек мелких увидали… И не одну, а целых … две Мечтает мальчик закаленный Стать олимпийским чемпионом Смотри на старте не хитри А жди команду “Раз, два, … марш!” Когда стихи запомнить хочешь Их не зубри до поздней ночи А про себя их повтори Разок, другой, но лучше … пять Недавно поезд на вокзале Мне три часа пришлось прождать Ну, что ж вы приз, друзья, не взяли Когда была возможность взять
Журі підводить підсумки і оголошує переможців, їм вручається приз, а суперникам грамота. На цьому наше свято закінчено. Дякуємо вам за увагу.
Математична подорож. 7 класМета: Привити учням інтерес до математики; розвивати творчу фантазію, логічне мислення, уважність, ерудованість, кмітливість; виховувати естетичне сприймання навколишнього, почуття любові до математики, сприяти розвиткові творчих здібностей дітей, бажання примножувати свої знання. Обладнання: У святково прибраному залі висять плакати з висловами про математику: “Математика – цариця всіх наук”, “Математика – це мова плюс міркування, це наче мова і логіка вкупі” та інші, а також портрети видатних математиків.
Хід заходуВедучий. Хоч ти смійся, а хоч плач – Не люблю отих задач. А чому терплю невдачі? Чому скаржусь на задачі? Чи задачник непутящий, Чи таланту десь узять? Та знайшов я спосіб кращий – Тільки відповідь читать. Ви учіться, хто бажає! Я б здоров’я не втрачав. На умову не зважаю. Раз – помножив, два – додав. Подумаєш, математика! Не така вже велика пані! Без неї всі науки обходяться. І чому її називають царицею наук? Ніяк не зрозумію! Може ти мені поясниш? Ведуча. Якщо хочеш досягнути У житті своїм вершин, Математику збагнути Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер, - Хто сьогодні їх не зна? Та за пояс їх запхнути Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменомПісля школи, дуже, стать, Аксіоми й теореми Мусиш добре пам’ятать. Якщо лікарем ти станеш, То колего, тут затям: Коли десь помилишся – Хтось поплатиться життям.
Не кажу про космонавтів, Вчителів і моряків... Та коли чогось не знав ти, Час це вивчити настав.
Не махай на все рукою, Не лінуйся, а учись! Бо чого навчишся в школі, Знадобиться ще колись!
Ведучий. Ой, ой, ой! Так і побіг вчити математику! Звучало гарно, але не переконливо. Якась суха ця наука! І, на мою думку, майже нікому не потрібна! Ведуча. То це математика суха і непотрібна? Ти думаєш, що говориш? Без знань математики не можна зрозуміти ні основ сучасної техніки, ні того, які вчені вивчають природні і соціальні явища. Недарма Песталоцці стверджував, що рахунок і обчислення – основа порядку в голові. Ведучий. Це ще в якій голові? У моїй голові починається каламбур, як тільки я починаю займатися математикою. Ведуча. Бачу, ти в корені не розумієш ні краси, ні призначення цієї науки. Спробую тебе переконати, що математику в школі сумлінно вчити потрібно. Адже без неї жодна наука не обходиться. Запрошую тебе в цікаву подорож. Ведучий. Ну, згоден. Ведуча. Тоді наш лайнер готовий до польоту. Пілотуватимуть його два учні-пілоти. Кандидатам потрібно перемогти у конкурсі. (на дошці доводять твердження).
Ведучий. А штурман буде? Ведуча. Звичайно! У штурманське крісло сяде той, хто скаже, чому дорівнює кут між бісектрисами суміжних кутів? Ведучий. Ну коли так, то така подорож не може бути без стюардес. Отже, конкурс для дівчат. Ведуча. Так, ти правий. Стюардесами будуть дівчата, які дадуть правильні відповіді на такі питання:
Прошу стюардес зайняти свої робочі місця. Ведучий. Так, екіпаж у нас є. А стривай, куди ж ми летітимемо. 1 пілот. Я можу тобі відповісти на це питання. Наш екіпаж весь час тримає один курс – на міцні і свідомі знання. А допомагає нам у цьому математика. Ведучий. Ой! Ви про це! Мені так хочеться забути про цю науку! 2 пілот. Мета нашого польоту і полягає в тому, щоб переконати тебе і тих, хто думає так, як ти, що без математики жодна науа не обходиться. 1 пілот. Екіпаж до польоту готовий! 2 пілот. Прошу всіх зайняти свої місця. Не забудьте закріпити ремені. Бажаємо приємної подорожі. Ведучий. В чому я дуже сумніваюся. А де ж пасажири? Штурман. Пасажирів ми будемо брати на зупинках. 1 стюардеса. Назва нашої першої зупинки “Мова і математика”. Ведучий. Це вже занадто! Плутаєте, шановні стюардеси! Що спільного між мовою та математикою? 2 стюардеса. Нічого дивного тут немає. Адже математика – це мова. Ведуча. Навколо себе подивіться І до предметів придивіться, Які з них до вас подібні, Назвіть нам, будьте добрі, діти. Що дуже схоже із нулем Що має форму одиниці?
(Учні називають предмети, що мають форму нуля, одиниці; хто назве більше стає пасажиром) Наприклад. Буква о, обруч, колесо, обручка, бублик, літера і, ціп, палиця, цвях, журавлиний ключ. Ведучий. Працювати я люблю. Але математика і фізична праця – зовсім різні речі. Штурман. Один вчений сказав так: “Хоч би яку науку ви вивчали, хоч би до якого вузу вступили, хоч би в якій галузі працювали, якщо ви хочете залишити там який-небудь слід, то для цього скрізь необхідне знання математики”. Щоб переконати тебе, що трудове навчання і математика немислимі одне без одного, ми запросили майстра своєї справи, вчителя трудового навчання. (Вчитель розповідає про значення креслення, математичних знань для слюсарів, токарів, будівельників). Ведучий. Згоден! Без креслення деталі не зробити. Але навіщо трудове навчання математиці! Вчитель. Запам’ятай, що геній складається з 1% натхнення і 99% праці. Так сказав Едісон. Ведуча. Стривай! А хіба можна без математики мандрувати? Давай ми поїдемо в країну Географію і ти сам в цьому переконаєшся. 1 пілот. От ми і в країні Географія. Ведучий. А тут і не пахне математикою. 2 пілот. Нетерплячий ти, друже! Ось послухай, що скаже про це вчитель географії. (вчитель розповідає про застосування додатних і від’ємних чисел, азимут, координати, абсолютну і відносну похибку, масштаб) вчитель а зараз я хочу допомогти вам пошукати пасажирів на наш лайнер.
Ведучий. Так, і тут ваша взяла. Ну нехай. Математика, мова, трудове навчання, географія, нехай ц |
Пошук
Календар
Архів записів
Друзі сайту
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||