Вівторок, 22.01.2019, 00:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Савинецька ЗОШ I-III ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 13
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

ПОЗАКЛАСНА РОБОТА З МАТЕМАТИКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

Позакласна робота

з математики

з учнями 5-9 класів

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст

 

Вступ. 3

Щасливий випадок. Конкурс знавців математики для 9 класу. 4

Зоряний час для учнів 9 класу. 9

Брейн-ринг для учнів 8 класу. 16

Математична подорож. 7 клас. 21

Посвячення в знавці.  Математичний вечір для учнів   6-7-х класів. 29

Щасливий випадок. Конкурс знавців математики для учнів 6 класу. 34

Математичний ранок для учнів 6 класу. 39

Математична скарбничка. Задачі для позакласної роботи в 5 – 6-х класах. 42

Список використаних джерел. 49

 

 

 

Вступ

Перехід людства до науково-інформаційних технологій, формування суспільства високого інтелекту ставлять перед освітою завдання готувати людину, спроможну оволодівати новою інформацією, сприймати зміни і творити їх, здатну нестандартно мислити. Вихованню творчої людини з оригінальним мисленням і прагненням до інтелектуальної новизни має сприяти вивчення різних наук, зокрема математики, яка за висловом     М.В. Ломоносова, "розум у порядок приводить".

Для сучасної школи важливою є проблема розвитку творчих здібностей та пізнавальних інтересів учнів. Її розв'язання значною мірою залежить від особистості вчителя, його бажання не тільки передати учням необхідні знання, а й продемонструвати глибину й красу древньої та загадкової науки математики.

Позакласна робота з математики є невід’ємною частиною цілісного навчально-виховного процесу. У ній, як і в класній роботі, реалізовуються виховні, розвивальні можливості навчального предмета.

Особливо велика цінність цієї роботи у вихованні моральних якостей дитини: волі, наполегливості в подоланні труднощів, доведенні до кінця розпочатої роботи, критичного ставлення до себе. Участь у позакласній роботі дає можливість оцінити красу думки чи способу розв’язку, а отже розвиває естетичні почуття. Її організація повинна базуватися на гуманістичних засадах. Адже освіта звернена до людської істоти не як до економічного фактора, але як до мети розвитку. Домогтися розквіту талантів і здібностей, які має в собі кожна людина.

Крім того,  саме позакласна робота дає можливість продемонструвати як отримані на уроках математики знання, уміння і навички можуть застосовуватись у повсякденному житті. Даний вид роботи дуже важливий для пробудження в учнів інтересу до математики. Тому математичні вікторини, змагання, ігри,  вечори сприяють підвищенню математичної культури, розширюють і поглиблюють здобуті на уроках знання, розвивають мислення, математичні здібності, допомагають ввійти у світ наукових і технічних ідей.

 

Щасливий випадок. Конкурс знавців математики для 9 класу

Мета: поглибити знання учнів, набуті на уроках математики;

розвивати кмітливість, спостереження, логічне мислення, творчу думку, навики швидких обчислень;

виховати любов до математики, наполегливість, працелюбність, вміння боротися за перемогу.

Форма проведення: гра.

Тривалість: 1 година.

Обладнання: магнітофон, вислови математиків про математику, дошка.

ЗМІСТ ВИХОВНОГО ЗАХОДУ

На стінах кабінету вивішено вислови математиків про математику.  Класна дошка служить таблом.

У центрі, за столиком біля магнітофона – місце ведучого. По обидва боки від нього по 8 місць для гравців обох команд. У заході приймають участь учні 9 класу, гості, а також обирається склад журі.

Ведучі. Добрий день, шанувальники математики! Сьогодні ми проведемо гру „Щасливий випадок”. Нам потрібно сформувати дві команди по 8 осіб (на сцену виходять 16 учнів).

За допомогою бочок від „лото” визначимо, за яку команду вони гратимуть. Учасники по черзі виймають бочечку з мішечком. Якщо на ній непарний номер, то гравець йде в команду А, а другий представник в команду В.

Команди сформовано. Тепер кожна з них обирає свого капітана і придумує назву команди.

Гра складається з 5 геймів. Слово „гейм” у перекладі з англійської означає „гра”. Так називають у деяких спортивних іграх окремі частини гри.

І гейм. Розминка „Хто більше?”

Хто відповість на більшу кількість запитань за 2 хвилини – 1 бал за правильну відповідь на запитання. У ведучого є два конверти із запитаннями (червоні і сині). Капітани команд вирішують, кому дістануться запитання з синього конверта, а кому з червоного.

Запитання із синього конверта:

 

  1. Третій степінь числа? (куб)
  2. Частина прямої, обмежена з однієї сторони? (промінь)
  3. Знак, що позначає число? (цифра)
  4. Найбільша хорда кола? (діаметр)
  5. Одиниця вимірювання кутів? (градус)
  6. Рівність двох відношень? (пропорція)
  7. Частина круга обмежена двома радіусами? (сектор)
  8. Відрізок, що сполучає центр кола з точками на колі? (радіус)
  9. Многокутник з найменшим числом сторін? (трикутник)?
  10. Трикутник, усі сторони якого рівні? (рівносторонній)
  11.  Рівність, яка справедлива при всіх значеннях букв? (тотожність)
  12. Абсолютна величина числа? (модуль)
  13. Незалежна змінна? (аргумент)

Запитання з червоного конверта:

  1. Точка перетину діаметрів кола? (центр)
  2. Значення невідомого, яке перетворює рівняння в правильну рівність? (корінь)
  3. 1/24 частина доби? (година)
  4. Твердження, яке приймається без доведення? (аксіома)
  5. Відношення довжини кола до його діаметра? ()
  6. Твердження, яке треба довести? (теорема)
  7. Паралелограм з рівними сторонами? (ромб)
  8. Сума суміжних кутів? (1800)
  9. Трикутник, у якого всі кути рівні? (рівносторонній)
  10. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл? (Бісектриса)
  11. Сота частина числа? (процент)
  12. Сума сторін многокутника? (периметр)
  13. Фігура, утворена двома променями, що виходять з однієї точки? (кут)

Журі підводить підсумки.

ІІ гейм. Завдання з діжки.

Капітани команд. Виймають з діжки по черзі номер лото (запитання). З початку відповідає команда, яка програє, якщо команда не знає відповіді, то запитують глядачів. На обдумування дається 15 секунд. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал.

Завдання:

  1. Щасливий випадок (приз кожному учаснику команди).
  2. Як зав’язати вузол на мотузці довжиною 1 м не випускаючи її з рук, узявши один кінець в одну руку, а другий в другу?

(схрестивши руки так, щоб одна долоня була під рукою, а друга зверху, взяти один кінець мотузки в одну руку, другий в другу, а потім не випускаючи мотузки з рук, роз’єднати руки. На мотузці зав’яжеться вузол)

  1. Хто вона, гідна поваги?

(Аксіома, в перекладі з грецького – гідна поваги)

  1. Рибалка ловив рибу. На запитання „Скільки ти впіймав риби?” – відповів: „Половину восьми, шість без голови і 9 без хвоста”. Скільки риби впіймав рибалка?

(жодної)

  1. Для чого використовують решето Ератосфена?

(Виділення множини простих чисел)

  1. Про що йдеться: „Над ним можна довго-довго ламати голову, як його не поверни всюди однаково. За його допомогою міряють та будують”.

(куб)

  1. Буває і великий, і малий, і повний. Ним карають у дитинстві. Іноді він буває дуже прямий, досить часто тупий, але переважно гострий?

(кут)

  1. Він буває мисливський і барабанний. Дуже мало відрізняється від дроту. А ще є десятковий і звичайний. Що це? (дріб)
  2. Є в рослини, є у слові,

І в рівнянні також є.

І стержневий, і мичкуватий,

І кубічний і квадратний.

Що це таке?

(корінь)

  1. Назвіть прізвище людини, яку називають батьком сучасної алгебри? (Франсуа Вієт)

Журі підводить підсумки.

ІІІ гейм. Ти мені – я тобі.

Відповіді знавців на запитання команди-суперниці. На обдумування 15 секунд. Команди ставлять одна одній по два запитання і правильна відповідь на кожне запитання оцінюється 1 балом.

„Темна конячка”. Учням показують портрет математика Декарта – основоположника прямокутної системи координат. Гравці повинні назвати хто це.

Журі підводить підсумки.

IV гейм. Далі.

Ведучий читає запитання. За одну хвилину команди повинні відповісти на більшу кількість запитань. Якщо не знають відповіді, то говорять „далі”. Підібрано по 10 запитань у червоному і синьому конвертах. З якого конверта будуть запитання команди вирішують жеребкуванням. Зразки окремих запитань.

  1. Короткий математичний вираз. (формула)
  2. Чому дорівнює площа квадрата? ()
  3. Прямокутний паралелограм. (прямокутник)
  4. Назвати п’ятий день тижня (п’ятниця).
  5. Скільки буде 8∙9? (72).
  6. Назвати четвертий місяць року? (квітень).
  7. Обчислити 7∙6? (42).
  8. Які існують математичні знаки? (додавання, віднімання, множення, ділення, піднесення до степеня та ін.).
  9. Скільки ніжок має стілець? (чотири).
  10. Назвіть будь-яку геометричну фігуру ? (трикутник, прямокутник, квадрат і т.д.).

Журі підводить підсумки.

V гейм – для капітанів.

Із запропонованого слова, наприклад „математика”, утворити за     2 хв. якомога більше слів і потім по черзі відповідати. Хто буде відповідати першим, визначають жеребкуванням. За кожне утворене слово – 1 бал.

(Звучить мелодія вальсу)

Ведучий.

Закінчилась подорож,

 Закінчилась гра.

Щасливо фінішувати

Вже стала пора.

(Разом з членами журі, ведучий підбиває підсумки гри. Оголошується рахунок. Проводиться нагородження переможців).

Наша гра „Щасливий випадок” підійшла до кінця.

„Числа керують світом” – говорили піфагорійці. Це, звичайно, містика. Але числа дають змогу людям керувати світом і в цьому переконує нас весь хід розвитку науки та техніки наших днів.

Отже, хочеться побажати вам – любіть математику, дружіть з нею.

До нових зустрічей!

До побачення!

 

Зоряний час для учнів 9 класу

Мета: Викликати інтерес учнів до розв’язування цікавих задач з математики, розбудити в них прагнення до пізнання нового, невідомого. Визначити рівень знань учнів, їх кмітливість.

Ведучий: – Дорогі друзі, болільники, учасники зустрічі. Ми раді вітати вас на нашій великій математичній грі “Зоряний час”. Девіз нашої зустрічі – Математика без кордонів. Сьогодні з нами ті, хто хоче вчитися з захопленням, всі, хто любить таємниці, загадки, пригоди, всі, хто допитливий, працьовитий, упертий!.

Дозвольте познайомити вас з учасниками гри – це представники  9-го класу: (перерахунок учасників гри). Дорогі учасники гри, захватіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, говорять, міста бере, і тоді перемога завжди буде за вами. Успіхів всім вам! Починаємо гру.

Тур І. “Великі вчені-математики”.

Ведучий: – Перед вами п’ять портретів великих математиків (Архімед, К. Гаусс, Н. Лобачевський, Евклід, Ф.Вієт). Кожен портрет має свій номер, який учасники гри будуть показувати.

Запитання 1: – Шановні учасники гри! Багато знаменитих математиків світу на протязі ХХ віків старалися вирішити велику проблему: “Скільки прямих паралельних даній можна провести через задану точку?” Хто вирішив цю проблему?

Відповідь: Н.І.Лобачевський, російський математик, ректор Казанського університету, засновник неевклідової геометрії, в 1826 р.

Запитання 2:

Он был задумчив и спокоен,    

Загадкой круга увлечён,

Над ним невежественный воин

Взмахнул разбойничьим мечем.

Прошли столетий вереницы,

Научный подвиг не забыт.

Никто не знает, кто убийца,

Но знают все, кто был убит.

  • Хто з математиків давнини загинув від меча римського солдата, гордо крикнувши: “Відійди, не чіпай моїх креслень!” ?.

Відповідь: Грецький вчений, математик Архімед, засновник гідростатики, засновник потужних катапульт, гігантських кранів, захисник Сіракуз. І сьогодні відомі вислови: спіраль Архімеда, закон Архімеда, аксіома Архімеда і т.д. Це він визначив наближене значення числа “”. Залишив свій слід Архімед і в фізиці.  А хто не пам’ятає його відомий вигук “Еврика” – відкриття.

Запитання 3: В цього великого математика ХІХ ст. рано проявилися математичні здібності. Говорять, що в трьохрічному віці він помітив помилку в розрахунках батька. В сім років він пішов в школу. В той час в одній кімнаті займалися учні різних класів. Щоб зайняти першокласників, вчитель запропонував їм додати всі числа від 1 до 100 включно. Не встигнувши відійти від них, він помітив, як маленький хлопчик положив свою креслярську дошку де було записане число 5050 і ніяких обчислень. З жалем подивився учитель на учня: було ясно, що за такий строк він не зміг би зробити 99 додавань. Інші учні терпеливо додавали числа, збивалися, стирали написане, і знову додавали. Назвіть ім’я майбутнього великого математика.

Відповідь: німецький математик ХІХ ст. Карл Гаусс – “король математики”.

Запитання 4: – Одного разу французам вдалося перехопити накази іспанського уряду командуванню своїх військ, написані дуже складним тайнописом. Визнаний математик зумів знайти ключ до цього шифру. З тих пір французи знали плани іспанців, з успіхом випереджали їх наступи. Інквізиція ж звинуватила математика в тому, що він звернувся за допомогою до диявола, і приговорила його до страти на вогнищі. Але він не був виданий інквізиції. В своєму місті він був найкращим адвокатом, а пізніше став радником короля. Але головною справою його життя була математика. Він міг декілька ночей підряд не спати, рішаючи наступну математичну задачу.

  • Хто з математиків був на відстані волосини від полум’я вогнища?

Відповідь: Французький математик ХІІ ст. Франсуа Вієт. Основоположник буквеної символіки. Його називали “батьком буквеної сучасної алгебри”.

Ведучий: – Отже, відповівши на чотири запитання переходить в наступний тур (ведучий задає декілька запитань, щоб в другий тур перейшло шість учасників).

Запитання 5: – Хто вперше систематизував геометричні відомості?

Відповідь: ІІІ ст. д. н. е. Евклід – древньогрецький вчений. Він в своїх 13 книгах під назвою “Начала” систематизував в той час геометричні знання. Деякі з них використовуються і зараз.

Запитання 6: – Хто придумав метод, за допомогою якого можна знаходити прості числа в їх природному порядку?

Відповідь: ІІІ ст. д. н. е. Ератосфен з Кірени, великий давньогрецький математик. А метод називався “решето Ератосфена”.

Запитання 7: – Хто відкрив формулу Герона для обчислення площі трикутника?

Відповідь: – Архімед

Запитання 8: – Кому належать слова: “Математика – цариця наук, арифметика – цариця математики”?

Відповідь: – К. Гаусс.

Запитання 9: – Вслід за ким ми гордо говоримо: “Дайте мені точку опори і я переверну Землю!”?

Відповідь: – Архімед.

(Підводяться підсумки першого туру)

Ведучий: – Отже, змагання стають все більш цікавими! Ура! Ми пройшли перший бар’єр і підійшли о другого туру.

Тур ІІ. “Математичний єралаш”

Ведучий: – Дається хвилина, за яку потрібно скласти як можна більше математичних термінів, слів зв’язаних з математикою, в однині і в називному відмінку, тобто іменники на задану букву. Букви можуть повторюватися. Болільники приймають участь в міні-конкурсі на саме довге слово.

Отже, буква “П”. Час пішов! Ручки заскрипіли!

  • Час вичерпано. Спочатку ми взнаємо найдовше слово у болільників (це слово “послідовність” в ньому 13 букв).

Нагорода болільників.

Ведучий: – Лічимо слова наших учасників. На жаль з гри вибуває ще два учасники, в яких найменше слів.

Тур ІІІ. В лабіринтах думки

Ведучий: – Перед вами портрети чотирьох математиків світу. Всіх їх об’єднує дуже ранній прояв математичних здібностей.

ХІХ ст., Б.Паскаль настільки рано почав цікавитися математикою, що батько заборонив йому нею займатися. Паскаль самостійно займався і знайшов доказ першим теоріям Евкліда, в 15 років свій прославлений трактат про корисні січні, в 16 років доводив твердження, які до цієї пори вивчаються у вищих навчальних закладах, як теореми Паскаля, він сконструював першу обчислювальну машину.

ХVIIІ ст., Алекс Клеро, написав свою першу наукову роботу на 13-му році життя, а в 18 років вже був затверджений науковим співробітником Парижської Академії наук.

ХІХ ст., надзвичайний дар проявив в дитинстві один з видатних математиків – Гамільтон. В 10 років він вивчив геометрію, прочитавши математичні видання дуже важкої книги Евкліда “Начала”. Коли в його місто приїхав неперевершений рахувальник Кільбурн і виступив на естраді, то юний хлопець вступив з ним в змагання і в нічому йому не поступився. А в 13 років Гамільтон поступив в університет. В 22 роки був назначений професором цього університету. В 12 років він знав 12 мов, добре знав географію.

Еваріст Галуа прожив всього 21 рік і загинув на дуелі. Математик, революціонер. В ніч перед дуеллю він написав про свої ідеї. Довгий час вчені не приймали їх: настільки Галуа випередив час. Але коли розібралися в його неопублікованих роботах, то ім’я Галуа стало одним із шановних  в математиці. І до цього часу в науці говорять про “поля Галуа”, “групах Галуа”. Ще засновник нової гілки алгебри – теорії груп.

Запитання: – Я рахую, що цих вчених об’єднувало ще й те, що всі вони математики Франції. Це так?

Відповідь: – Гамільтон – англійський математик ХІХ ст.

Ведучий: – Ми починаємо IV тур: “Логіка в математиці”.

Тропинка истины сложна,

И потому в мышленье чистом

Отвага дерзкая нужна

Не менее, чем альпинистам.

Ведучий: – З цього туру переможцем вийде тільки 2 учасники.

Завдання 1: – Звичайно учні дивляться, наприклад, на креслення з вертикальними кутами і говорять що вони рівні, що в рівнобедрених трикутниках кути при основі рівні і т. д. Навіщо тут роздуми або доведення теорем? Але це далеко не так. Перед вами креслення з 5-ма малюнками. Я  рахую, що на кресленні немає “лишньої фігури”. Чи так це?

Відповідь: – Зайва фігура номер чотири.

Завдання 2: – Я вважаю, що на всіх трьох кресленнях зображені відрізки  і  рівної довжини. Чи так це,?

Відповідь: – Так, всі відрізки рівні.

(Учасники гри показують карточку “0”).

 

Відповідь: – Не мають змісту вирази 2 і 4.

Фінал.

(Ведучий оголошує учасників фінальної гри і задає їм перше питання).

Ведучий: – Назвіть ім’я жінки-математика, яку називали “красунею-філософом”.

Відповідь: – Гіпатія Олександрійська.

Ведучий: – Ще одно завдання фіналістам:

Перед вами слово “Арифметика”. За 1 хв. складіть з нього як найбільше слів. Час пішов!.

Ведучий: – І так, час вичерпано. Кладемо ручки в сторони і рахуємо у кого більше слів.

(Визначається переможець гри “Зоряний час ” він отримує приз: “зоряну хвилину на виступ”.

(В завершенні гри всі учасники співають пісню)

Если тебе одиноко взгрустнется,

Если в твой дом поступила беда,

Если судьба от тебя отвернется,

Песенку эту ты вспомни тогда.

Припев:

Эх рула-ты-рула

Ты рула-ла-ла.

В жизни всегда уделяется место,

Рядом с добром уживается зло.

Кто в “Звездном часе” хоть раз выступает,

Может считать, что ему повезло.

Припев:

Эх рула-ты-рула

Ты рула-ла-ла.

Песенка эта твой друг и помощник

Вместе с друзьями ее напевай!

Если от знаний тебя распирает,

Ты свои знанья другим передай.

Припев:

Эх рула-ты-рула

Ты рула-ла-ла.
Брейн-ринг для учнів 8 класу

Ведучий: Добрий день. Дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій зустрічі. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних восьмикласників. Веселих і винахідливих математиків. Багато залежить і від вас шановні болільники. Від того. Наскільки активними ви будете і наскільки успішно виступите на змаганнях болільників в своє задоволення або незадоволення діями команд і журі ви можете виражати оплесками й плакатами. Але в нашому змаганні не можна вигукувати з місця, свистіти. Категорично забороняється свистіти, підказувати.

Журі може нагородити болільників за хорошу підтримку своєї команди, але й має право зняти очко з команди, якщо її члени або болільники порушуватимуть порядок змагань.

Запрошуємо самих вмілих. Самих винахідливих, самих уважних і життєрадісних запрошуємо зайняти свої місця за ігровими столами. В турнірі беруть участь дві команди. Вітаємо їх.

А зараз для наших знатоків та їх болільників оголошуємо правила гри.

Правила гри.

  1. Кожна з команд повинна прийняти участь у всіх конкурсах;
  2. Дозволяється: думати, проявляти знання і інтуїцію, кмітливість, ініціативу, веселість;

Забороняється: бути пасивним, затримуватись з відповіддю;

  1. За кожну правильну відповідь команда, яка відповіла першою отримує 1 бал.

Отож розпочинаємо!

 

Ведучий: “Указ його Величності Короля Всіх Математичних Наук Інтеграла Першого Визначеного Його Величність Король Інтеграл Перший оголошує конкурс на звання найкмітливішого мешканця королівств. Це звання буде присуджено тому, хто найшвидше, найкраще, найправильніше відповість на всі запитання його конкурсів”. Указ підписали: Його Величність Король Усіх Математичних Наук Інтеграл Перший Визначений і Головний міністр Радикал Третій Кубічний.

  1. Привітання команд. (2 бали).

Сегодняшний турнир

Мы выиграть хотим

И просто вам победу не дадим

Придется попотеть и постараться

За каждое очко мы будем драться.

  1. Я – кмітливий.
  1. В кожному з чотирьох кутів кімнати сидить кішка. Напроти кожної з цих кішок сидить три кішки. Скільки всього в цій кімнаті кішок? (4).
  2. В клітці знаходиться три кролика. Три дівчинки попросили дати їм по одному кролику. Прохання дівчаток було зроблено, кожній з них дали кролика. І все ж таки в клітці залишився один кролик. Як це так? (Одного віддали з кліткою).
  3. Два батька і два сини поділили три апельсина так, що кожному дісталося по одному. Як це могло статися? (Дід, батько і син).
  4.  У батька шість синів, кожний син має сестру. Скільки всього дітей у батька? (7).
  5. Летіла зграя качок. Одна спереду і дві позаду, одна позаду і дві спереду, одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок? (3).
  6. Розділити 12 пополам щоб отримати 7? (ХІІ).
  7. З двох сірників, не ламаючи їх скласти 10? (Х).
  8. Чи можна з допомогою 15 сірників скласти метр, якщо кожен сірник має 4 см і 5 мм? (метр).
  9. Одне яйце вариться 4 хв. Скільки потрібно варити 5 яєць? (4 хв).
  10. На двох руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50).

(Музична пауза)

  1. Всезнайко.
  1. Супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий оберт за 100 хв. Як це пояснити? (1 год 40 хв = 100 хв).
  2. З Москви в Ленінград вийшов поїзд зі швидкістю 60 км/год, а з Ленінграда в Москву вийшов поїзд зі швидкістю 60 км/год. Який з поїздів буде дальше від Москви в момент зустрічі? (На однаковій відстані).
  3. Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб отримати число більше 2 і менше 3? (2,2 (кому)).
  4. В майстерні по пошиву одягу від куска матерії в 200 м щоденно, починаючи з 1 березня відрізали 20 м. Коли був відрізаний останній кусок? (9 березня)
  5. У Маші і Колі було порівно зошитів. Коля з своїх зошитів дав два Маші. На скільки більше зошитів стало у Маші? (На 4).
  6. Чи можна з чотирьох двійок отримати число 111? .
  7. У пастуха 100 овець. Всі крім 10 померли. Скільки овець залишилося? (10).
  8. Як поділити число 188 пополам, щоб в результаті отримати одиницю? (188).
  9. Скільки буде десятків, якщо 3 десятки помножити на 2 десятки? (6 десятків).
  1. Конкурс капітанів. (“Кожній руці своє діло”) (2 бали).

Від кожної команди виходять капітани. Беруть в обидві руки кусочки крейди. Завдання: лівою рукою накреслити 3 трикутники, а правою 3 кола. Малюнки робити одночасно.

  1. “По допомогу до друзів” (для болільників).

Очки по цьому конкурсі йдуть команді болільників.

Летела стая гусей, а навстречу им летит один гусь и говорит: “Здраствуйте, сто гусей!”. “Нас не сто гусей, – отвечает ему вожак стаи, – если бы нас было столько, сколько теперь, да еще столько, да полстолько, да четверть столько, да еще ты гусь с нами, так тогда нас было бы сто гусей”. Сколько было в стае гусей? (36).

Музична пауза.

А зараз послухайте одну притчу: “Магараджа выбирал себе министра. Он объявил, что возьмет того, кто пройдет по стене вокруг города с кувшином, доверху наполненным молоком и не прольет ни капли. Многие ходили, по пути их отвлекали, они проливали молоко. Но вот пошел один, вокруг него кричали, стреляли, пугали и отвлекали. Он не пролил молоко. “Ты слышал крики, выстрелы?” – спросил его потом Магараджа. – Ты видел, кто тебя пугал? Нет, повелитель, я смотрел на молоко”.

Не слышать и не видеть ничего постороннего, – вот до какой степени может быть сосредоточено внимание. Тепер перевіримо уважність наших команд.

  1. Хто самий найуважніший?
  1. Уяви собі, що ти машиніст поїзда, який їде з Москви до Києва. Всього в складі поїзду 13 вагонів, обслуговує поїзд бригада в 30 чоловік. Начальнику поїзда 46 років, кочегар на три троки старший від машиніста. Скільки років машиністу? (Скільки тому, хто відгадує).
  2. На столі стояло три стакани з вишнями. З одного стакана з’їв вишні і поставив його на стіл. Скільки вишень залишилося? (2 стакани).
  3. 3 людини чекали на поїзд 3 години. Скільки часу чекав кожен з них? (3 години).
  4. Йшла жінка на базар, несла гуску, назустріч три чоловіки і кожен ніс по гусці. Скільки гусей несли на базар? (1 гуску).
  5. У бабусі Даші є внучка Маша, кіт Марко, собака Друг. Скільки є в бабусі всіх онук? (Одна, Маша).
  6. Миколка зайшов на млин. В млині чотири кутки, в кожному кутку по мішку, на кожному мішку по кішці, в кожної кішки по одному кошеняті. Скільки ніг було в млині? (2).
  7. Стояло чотири берези, на кожній березі по чотири гілочки, на кожній гілочці по чотири листочки, на листочку по чотири яблука. Скільки яблук було на дереві? (На березі яблука не ростуть).
  8. Один говорить, двоє дивляться і двоє слухають. (Рот, очі, вуха).
  1. Гра–жарт.

Виходять два учні, а перед ними на столі чи на стулі стоїть приз. Він дістанеться тому, хто буде самим уважним.

Расскажу я вам рассказ

В полтора десятка фраз

Лишь скажу я слово “три”

Приз немедленно бери.

Я продолжаю свой рассказ

Однажды щуку мы поймали

Распотрошили … А внутри

Рыбешек мелких увидали…

И не одну, а целых … две

Мечтает мальчик закаленный

Стать олимпийским чемпионом

Смотри на старте не хитри

А жди команду “Раз, два, … марш!”

Когда стихи запомнить хочешь

Их не зубри до поздней ночи

А про себя их повтори

Разок, другой, но лучше … пять

Недавно поезд на вокзале

Мне три часа пришлось прождать

Ну, что ж вы приз, друзья, не взяли

Когда была возможность взять

 

Журі підводить підсумки і оголошує переможців, їм вручається приз, а суперникам грамота. На цьому наше свято закінчено. Дякуємо вам за увагу.

 

Математична подорож. 7 клас

Мета: Привити учням інтерес до математики; розвивати творчу фантазію, логічне мислення, уважність, ерудованість, кмітливість; виховувати естетичне сприймання навколишнього, почуття любові до математики, сприяти розвиткові творчих здібностей дітей, бажання примножувати свої знання.

Обладнання: У святково прибраному залі висять плакати  з висловами про математику: “Математика – цариця всіх наук”, “Математика – це мова плюс міркування, це наче мова і логіка вкупі” та інші, а також портрети видатних математиків.

 

Хід заходу

Ведучий.

Хоч ти смійся, а хоч плач –

Не люблю отих задач.

А чому терплю невдачі?

Чому скаржусь на задачі?

Чи задачник непутящий,

Чи таланту десь узять?

Та знайшов я спосіб кращий –

Тільки відповідь читать.

Ви учіться, хто бажає!

Я б здоров’я не втрачав.

На умову не зважаю.

Раз – помножив, два – додав.

Подумаєш, математика! Не така вже велика пані! Без неї всі науки обходяться. І чому її називають царицею наук? Ніяк не зрозумію! Може ти мені поясниш?

Ведуча.

Якщо хочеш досягнути

У житті своїм вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

 

Калькулятор і комп’ютер, -

Хто сьогодні їх не зна?

Та за пояс їх запхнути

Може світла голова.

 

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, дуже, стать,

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам’ятать.

Якщо лікарем ти станеш,

То колего, тут затям:

Коли десь помилишся –

Хтось поплатиться життям.

 

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків...

Та коли чогось не знав ти,

Час це вивчити настав.

 

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись!

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись!

 

Ведучий. Ой, ой, ой! Так і побіг вчити математику! Звучало гарно, але не переконливо. Якась суха ця наука! І, на мою думку, майже нікому не потрібна!

Ведуча. То це математика суха і непотрібна? Ти думаєш, що говориш? Без знань математики не можна зрозуміти ні основ сучасної техніки, ні того, які вчені вивчають природні і соціальні явища. Недарма Песталоцці стверджував, що рахунок і обчислення – основа порядку в голові.

Ведучий. Це ще в якій голові? У моїй голові починається каламбур, як тільки я починаю займатися математикою.

Ведуча. Бачу, ти в корені не розумієш ні краси, ні призначення цієї науки. Спробую тебе переконати, що математику в школі сумлінно вчити потрібно. Адже без неї жодна наука не обходиться. Запрошую тебе в цікаву подорож.

Ведучий. Ну, згоден.

Ведуча. Тоді наш лайнер готовий до польоту.

Пілотуватимуть його два учні-пілоти. Кандидатам потрібно перемогти у конкурсі. (на дошці доводять твердження).

  1. Доведіть, що число 11 ділиться на 10.
  2. Чи може сума трьох послідовних натуральних чисел бути простим числом?

Ведучий. А штурман буде?

Ведуча. Звичайно! У штурманське крісло сяде той, хто скаже, чому дорівнює кут між бісектрисами суміжних кутів?

Ведучий. Ну коли так, то така подорож не може бути без стюардес. Отже, конкурс для дівчат.

Ведуча. Так, ти правий. Стюардесами будуть дівчата, які дадуть правильні відповіді на такі питання:

  1. На одній ділянці кущів у три рази більше, ніж на другій. На обох ділянках 28 кущів. Скільки кущів на кожній ділянці?
  2. у двох мішках 98 кг цукру. В одному на 10 кг менше, ніж у другому. Скільки кг цукру в кожному мішку?

Прошу стюардес зайняти свої робочі місця.

Ведучий. Так, екіпаж у нас є. А стривай, куди ж ми летітимемо.

1 пілот. Я можу тобі відповісти на це питання. Наш екіпаж весь час тримає один курс – на міцні і свідомі знання. А допомагає нам у цьому математика.

Ведучий. Ой! Ви про це! Мені так хочеться забути про цю науку!

2 пілот. Мета нашого польоту і полягає в тому, щоб переконати тебе і тих, хто думає так, як ти, що без математики жодна науа не обходиться.

1 пілот. Екіпаж до польоту готовий!

2 пілот. Прошу всіх зайняти свої місця. Не забудьте закріпити ремені. Бажаємо приємної подорожі.

Ведучий. В чому я дуже сумніваюся. А де ж пасажири?

Штурман. Пасажирів ми будемо брати на зупинках.

1 стюардеса. Назва нашої першої зупинки “Мова і математика”.

Ведучий. Це вже занадто! Плутаєте, шановні стюардеси! Що спільного між мовою та математикою?

2 стюардеса. Нічого дивного тут немає. Адже математика – це мова.

Ведуча.

Навколо себе подивіться

І до предметів придивіться,

Які з них до вас подібні,

Назвіть нам, будьте добрі, діти.

Що дуже схоже із нулем

Що має форму одиниці?

 

(Учні називають предмети, що мають форму нуля, одиниці; хто назве більше стає пасажиром)

Наприклад. Буква о, обруч, колесо, обручка, бублик, літера і, ціп, палиця, цвях, журавлиний ключ.

Ведучий. Працювати я люблю. Але математика і фізична праця – зовсім різні речі.

Штурман. Один вчений сказав так: “Хоч би яку науку ви вивчали, хоч би до якого вузу вступили, хоч би в якій галузі працювали, якщо ви хочете залишити там який-небудь слід, то для цього скрізь необхідне знання математики”. Щоб переконати тебе, що трудове навчання і математика немислимі одне без одного, ми запросили майстра своєї справи, вчителя трудового навчання. (Вчитель розповідає про значення креслення, математичних знань для слюсарів, токарів, будівельників).

Ведучий. Згоден! Без креслення деталі не зробити. Але навіщо трудове навчання математиці!

Вчитель. Запам’ятай, що геній складається з 1% натхнення і 99% праці. Так сказав Едісон.

Ведуча. Стривай! А хіба можна без математики мандрувати? Давай ми поїдемо в країну Географію і ти сам в цьому переконаєшся.

1 пілот. От ми і в країні Географія.

Ведучий. А тут і не пахне математикою.

2 пілот. Нетерплячий ти, друже! Ось послухай, що скаже про це вчитель географії. (вчитель розповідає про застосування додатних і від’ємних чисел, азимут, координати, абсолютну і відносну похибку, масштаб)

вчитель а зараз я хочу допомогти вам пошукати пасажирів на наш лайнер.

  1. Літак вилетів зі Львова на південь. Пролетів 200 км, потім на схід 200 км, потім на захід 200 км. Чи повернувся літак у Львів?
  2. Де на земній кулі протягом року день дорівнює ночі? (на екваторі)
  3. Супутник Землі робить перший оберт за 1 годину і 40 хвилин, а другий – за 100 хвилин. Як це пояснити? (1 год. 40 хв. = 100 хв.)

Ведучий. Так, і тут ваша взяла. Ну нехай. Математика, мова, трудове навчання, географія, нехай ц

Пошук
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz