Середа, 26.06.2019, 13:49
Вітаю Вас Гість | RSS

Савинецька ЗОШ I-III ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Укр літ 8 клас

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА,  8 КЛАС

ТЕМА: ІВАН МАЛКОВИЧ. «СВІЧЕЧКА БУКВИ «Ї»

МЕТА: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, домогтися усвідомити ідейно-художній зміст його творів; розвивати навички виразного читання, аналізу ліричних творів, висловлювання своїх суджень з приводу прочитаного; виховувати пошану до рідної мови, поезії, естетичний смак.

ТИП УРОКУ: засвоєння нових  знань.

ОБЛАДНАННЯ: портрет письменника, збірки його творів, дитячі книжки видавництва «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА», слайд.

ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ: вільний вірш, ліричний герой, художній образ, художні засоби.

                                                          ХІД УРОКУ

І. організаційний момент

ІІ. Оголошення теми й мети уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

      Вступне слово вчителя

      Поезія – неповторний і різноманітний світ, витворена письменником нова реальність. Нею можна милуватися, як картиною,скульптурою; вслухатися як у музику, отримувати естетичну насолоду. Про те, що доба поетів і поезії не пройшла, свідчить творчість Івана Малковича, сучасного видавця й поета, культурного діяча.

       Неповторна поезія засвідчує й неординарну особистість. У цьому ми переконаємося, ознайомившись з особистістю Івана Малковича.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Забезпечення емоційної готовності до уроку.

«Н е з а к і н ч е н е  р е ч е н н я» : «якби я був поетом, я зараз написав би вірш про …»

  1. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація суб’єктного досвіду
  1. Виразне читання вірша В.Підпалого «Запросини», аналіз твору, висловлення своїх міркувань з приводу прочитаного.
  2. Заслуховування усних творів.

    Висновок. Не дається якийсь навчальний предмет; не можеш подолати слабкість,  лінь, необов’язковість; не здатен досягти  якихось значних результатів у спорті; маєш вади характеру, шкідливі звички; поставив собі високу благородну мету і подібне – керуйся принципом поета: «Навіть якщо не дійдемо – ходімо!»

V.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

 1. Вивчення життєпису поета. Колективні передбачення.(Учні одержують       картки із зазначеними словами-поняттями, які стосуються біографії І. Малковича) – (слайд 1)

  • Спробуйте передбачити події з життя письменника.

2.Слово вчителя.

         Як ви думаєте, скільки таланту, наполегливості, кмітливості треба для того,  щоб із сільського хлопця вже в 30 років стати поетом, редактором і керівником власного видавництва, відомим культурним діячем, який популяризує вітчизняні дитячі книжки? Мабуть, багато. А найбільше – наполегливої праці. «Білий камінь», «Ключ», «Вірші», «Із янголом на плечі» - це назви поетичних збірок І.Малковича. Є ще у нього й віршовані переклади та переспіви творів польської, англійської, російської літератур. Про романтичну, мрійливу натуру поета говорить його власне зізнання: має «Три розкоші: перечитувати улюблених…, укладати уявні антології і довго-довго дивитися у вікно». Тоді можна побачити свічечку букви «ї», місячний серпик букви «є» із зрізаною ниточкою, янгола на плечі, музику, що пішла в ніч.

 

3.Виразне читання поезії І.Малковича «Свічечка букви «Ї»».

4.Словникова робота за запитаннями учнів.

5.Робота за змістом поезії «Свічечка букви «Ї»».

  1. Аналіз заголовка:
  • Які образи виникають у вашій уяві, коли читаєте ці слова?
  • Чому авторові важливо вказати, що це «свічечка», а не «свічка»? З якою метою вжито це поетичне слово?
  1. Бесіда:
  • Які запитання виникають найперше під час прослуховування вірша?
  • Навіщо потрібно захищати букви ї та є, а не якісь інші?
  • Кому адресовано поезію? Чого саме дитині?
  • Як може маленька дитина «своїми долоньками» захистити букву?
  • Який зміст вкладено в рядки: «але затям собі, що колись можуть настати і такі часи, коли нашої мови не буде пам’ятати  навіть найменший соловейко».
  • Сформулюйте своїми словами думку останніх трьох рядків «тому не можна покладатися тільки на соловя, дитино».

6.Спостереження над художнім текстом.

  1. Виберіть із ряду ті слова, які асоціюються із віршем І.Малковича; поясніть свій вибір: ніжність, здивування, тривога, насолода, краса, патріотизм, незвичайність, важкість розуміння, простота, складність, гумор, іронія, сатира, оригінальність.
  2. Яким віршовим розміром написаний твір?
  3. Хто ще з поетів писав подібні твори?
  4. Як ви думаєте, чи впливає на сприйняття твору відсутність розділових знаків?

7.Формулювання теми й головної думки вірша.

8.Підсумок учителя.

      Поезія І.Малковича  побудована у вигляді невимушеної розмови ліричного героя (автора) з дитиною. Саме від молодого покоління залежить, чи збереже воно свою мову, чи буде відчувати себе представником гордої і незалежної нації. Замало просто говорити, яка наша мова гарна, багата, мелодійна. Треба ще й захищати її, спілкуватися нею, використовувати в усіх сферах нашого життя. У віші відчувається занепокоєння, тривога, бо чужомовна стихія заполонила і книжкові магазини, і телеекрани, і навіть владні коридори. Ніхто не буде поважати нас, нашу мову, якщо ми самі не будемо поважати себе, свою націю, мову, культуру. Тож прислухаймося до поета, захистимо ніжну свічечку букви «ї», щоб вона не згасла.

VI. Закріплення знань, умінь та навичок

Міні диспут

Тема: «Наскільки важливим є те, чи розмовляєш ти рідною мовою? Чи пов'язаний добробут людей, економіка зі становищем мови нації?»

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

 Продовжіть речення:

  • «Вірш І.Малковича викликав у мене…»
  • «Якби була можливість поспілкуватися з поетом, я б запитав його…»

VIII. Домашнє завдання

Навчитися виразно читати, аналізувати вірш І.Малковича «Свічечка букви «Ї»; вміти висловлювати свою думку про нього.

Пошук
Календар
«  Червень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz