Понеділок, 21.01.2019, 23:31
Вітаю Вас Гість | RSS

Савинецька ЗОШ I-III ступенів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 13
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 КЛАС

УКРАЇНСЬКА МОВА, 6 КЛАС

ТЕМА: КРАСА І БАГАТСТВО УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Мета: поглибити знання про багатство української мови, звернути увагу на її милозвучність і мелодійність, розвивати спостережливість, логічне і образне мислення, пам’ять, удосконалювати культуру усного і писемного мовлення; виховувати повагу і любов до рідної мови.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Обладнання: кілька видань тлумачного словника української мови, мультимедійний проектор, підручник.

ХІД УРОКУ

І.Організаційний момент

ІІ. Підготовка до сприйняття нового матеріалу

  • Робота біля дошки.

Записати речення, визначити в словах орфограми, пояснити правопис слів і вживання розділових знаків. Пояснити значення виразу багата мова, слова лексикон.

        1.І виходить Наталка з хати, і виносить вам кухоль води.І така в неї мова багата, хоч в словник чисту мову веди (За Л.Забаштою). 2. Мово рідна! Ти безконечна, могутня, глибинна. Котиш і котиш хвилі своїх лексиконів, а їм немає краю (С.Плачинда).

  1. Лексикон – 1) Застаріла назва словника. 2) Словниковий запас людини (мовця).
  • Визначити лексичне значення виділених слів, перевірити себе за тлумачним словником.
  • Визначити в реченнях слова, вжиті в переносному значенні. Розповісти, як багатозначність слова показана в тлумачному словнику.

 

Вступна бесіда:

  • У чому може, на вашу думку, виявитися багатство мови?
  • Яким чином фіксується мовний запас? Які словники вам відомі?
  • Скільки слів може, на вашу думку, містити тлумачний словник?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання

ІV. Ознайомлення з новим матеріалом, його осмислення

  • Робота з підручником.

Усне виконання вправи 1,2.

V.Виконання вправ на застосування і закріплення знань

  • Робота з підручником.

Усне виконання вправи 3.

           Письмове виконання вправи 4.

           Визначити вжиті в переносному значенні слова у поданих у вправі реченнях. Розкрити ці значення. Яка роль у мовленні слів, ужитих у переносному значенні?

           Визначити у реченнях слова синоніми. Яка їх роль у мовленні?

  • Підготовка до сприйняття нового матеріалу.

Застосування проектора (слайд).

Прочитайте:

           Скаже він слово, то так здається, що то соловейко в лузі співає                      (М.Коцюбинський).

           Своїми та дебелими словами він наче дровами вергав на всі боки (За Панасом Мирним).

Дайте відповіді на запитання:

  • Яку оцінку мовленню різних людей склали письменники?
  • Які художні засоби для цього використали?
  • Що робить мовлення людини приємним?
  • Які слова в кожному з речень є ключовими?

Поясніть значення виразу:

          У мові нашій усі тони і відтінки, всі переходи звуків від твердих до найніжніших… Дивуєшся дорогоцінності мови  нашої: в ній що не звук, то подарунок, все крупно, зернисто, як самі перла (М.Гоголь).

Самостійна робота. Письмове виконання вправи 6.

Попереджувальний диктант. Прокоментувати зміст речень. Виділені слова розібрати за будовою. Яких відтінків значень надають їм суфікси?

1.У слові просвічує слово, словечко,слівце, словенятко (П.Перебийніс).

2. До словечка, до словятка притулися, може, так хоч мови рідної навчишся (М.Тимчак). 3. Мова – золота пшениця, слів – як зерен на току. Не вмістити цю скарбницю в товстелезнім словнику (С.Коваль).

Переказати (усно) прослуханий текст якнайближче до прослуханого.

        Кожна мова ніжна, співуча, солов’їна, величава і могутня в рідних устах. Нажаль, дехто намагається принизити нашу мову і инищити свою. Дехто з українців з відчаю пробує рідну мову инищити перед іншими. Це вже не дискусія, а дитяча гра в цяцьки: «Моя цяцька краща». Мові від таких цяцько гравців стає соромно. Мова потребує любові, поваги, вірності  (За Захарченком).

 

V.  Підбиття підсумків уроку.

VI. Домашнє завдання. Вправа 7.

Скласти (усно) висловлювання за одним із поданих початків:

«Я від колиски чую рідну мову, вона мені веселкою бринить…»

«Слова я чую барвінкові, і серце щемно завмира…»

Пошук
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2019
Зробити безкоштовний сайт з uCoz